Освіта України:
 
Бесплатные рефераты
 
Українська мова

 

 

 

 

 

 

     
 
Інтегрований урок-узагальнення з теми "Земноводні", 8 клас
     

 

Предмети » Біологія

Узагальнення. Земноводні

Мета: узагальнити знання, уміння і навички, здобуті під час вивчення теми «Земноводні»;
Провести паралель між різними науками, об’єднавши їх предметом вивчення;
Повторити характерні ознаки будови і життєдіяльності земноводних, особливості їх розмноження та розвитку, сезонні явища у житті земноводних;
Виробляти навички визначення систематичної приналежності тварин;
Розвивати активність і самостійність на уроці, вміння творчо мислити та знаходити нестандартні підходи до вирішення питань та проблем;
Виховувати бережливе ставлення до природи, дружні стосунки в колективі, вміння працювати в групі, пізнавальний інтерес до вивчення біології; відповідально ставитись до поставлених задач.
Обладнання: аркуші паперу, магніти, надруковані назви наук, маркери, олівці, ноутбук, проектор, фото- і відеоматеріал для завдань.

Хід уроку. I. Організаційний момент.

1. Привітання.
Good afternoon children!
I’m glad to see you. Seat down please.

2. Підготовка до уроку.
And now, make your group and take your seats.
Tell me please, what animal did we study last lesson?
Was it a bird, a dog or a frog?
Мабуть, ви трішки шоковані, але сьогоднішній урок буде пов’язаний з багатьма предметами , тому приготуйтесь до сюрпризів.
Отже, працювати ви будете в групі. В кожній групі працюватиме спостерігач, який буде наглядати за роботою кожного учасника групи, а в кінці уроку ви всі отримаєте оцінки. Готові? Вперед!

II. Виконання вправ і завдань стандартного типу.

1. Вікторина питань.
Правила: Я задаю питання, та команда, яка швидше підніме руку має право на відповідь. Якщо ви підняли руку раніше, ніж я поставила запитання, у вас фольдстар – право відповіді надається іншим командам. Якщо ви дали не правильну відповідь, то інші команди мають право відповісти.
Запитання:
1) Які органи допомагають жабі проштовхувати їжу у стравохід? (очі)
2) Скільки пар ребер у жаби? (0)
3) Назвіть відділи головного мозку жаби. (передній, середній, проміжний, довгастий, мозочок)
4) Як називаються складки шкіри, що роздуваючись, підсилюють звук у самців жаб? (резонатори)
5) Як називається личинка жаб? (пуголовок)
6) Який тип запліднення у земноводних? (зовнішній)
7) Скількох камерне серце пуголовка? (2)
8) Який орган слугує органом чуття у пуголовків? (бічна лінія)
9) Назвіть представника безногих земноводних. (черв’яга)
10) До якого ряду належить тритон? (хвостаті)

2. «Влучні постріли».
Правила: Кожна група готує по 1 запитанню для суперника. Запитання повинні бути не лише цікавими, а й правильно сформульованими. 1 група – для 2, 2 – для 3, 3 – для 4, 4 – для 1. Бал отримує команда, яка дала правильну відповідь, і команда, на чиє запитання не змогла дати відповідь команда суперників.

3. «Юні географи».
Правила: Я задаю запитання, пов’язані з географією земноводних. Хто швидше підняв руку – той відповідає.
1) Де поширені Безногі земноводні? (у тропіках)
2) Яка тварина з ряду Хвостатих земноводних мешкає в річках Японії та Китаю? (велетенська саламандра)
3) У болотах якої країни живуть сирени? (Північна Америка)
4) Скільки видів Безхвостих земноводних мешкає на Україні? (12)

III. Вправи і завдання нестандартного типу.

1. Анатомія. (відео глава9 земноводні п.37)

Відеозавдання: на екрані зображено внутрішню будову жаби. Для кожної команди я виділяю окремий орган, а ви його називаєте. Питання стосується лише однієї команди і не переходить до ін.. команд.

2. Етіологія.( відео глава9 земноводні п.38)
Конкурс капітанів.
Завдання : передивіться сюжет, поясніть, з чим пов’язана така поведінка жаб? (самці жаб дуже голосно квакають, роздуваючи резонатори, отже, це пов’язано з нерестом.)

3. Ембріологія. (відео глава9 земноводні п.38)

Завдання: прокоментуйте сюжет. (розвиток жаби від ікринки до дорослої особини).

4. Систематика.(презентація «Земноводні»)
Завдання: визначте ряд та рід зображених об’єктів у зошит. При повторному перегляді називаємо ряд і рід.

5. Українська література та фольклор.
Завдання: назвіть казки або пісні персонажем в яких є жаба.

6. Народознавство: пригадайте, які ви знаєте прикмети щодо жаб, а також як можна нестандартно використати земноводних у господарстві?

7. Українська мова.

8. Завдання: асоціативна павутинка зі словом ЗЕМНОВОДНІ.

9. Альтернативний диктант:
1) Скількох камерне серце дорослих земноводних?
І) 3
Ї) 2
Ж) 1
2) Чи змішується артеріальна кров з венозною у шлуночку?
М) так
Н) ні
3)Які кінцівки краще розвинені у жаби?
Г) передні
Д) задні
4) Які органи є органами виділення у земноводних?
О) нирки;
П) видільні канальні
Р) жирові тіла.
5) З яких кісток складається скелет передньої кінцівки?
А) кисть
Б) кисть і передпліччя
В) кисть, передпліччя і плече
6)У яких земноводних регенерація найбільше виражена?
О) хвостаті
П) безхвості
Р) безногі
7) Який тип розвитку ропухи зеленої?
М) прямий
Н) непрямий
8) Куди відкладає ікру Сурінамська піпа?
К) у воду
Л) на траву
М) собі на спину
9) Як використовують пустельну австралійську жабу?
Е) як джерело води
Ж) як охоронця від змій
З) як охоронця від скорпіонів
10) Де мешкає Волохата жаба?
Ж) в Індії
З) в Китаї
І) в Африці

IV. Підведення підсумків, виставляння оцінок.

(ще раз звернутися до наук на дошці)

Класи: 8 клас
Предмети: Біологія
Освіта в Україні:
     


 
     
Вища школа
 
Професійна освіта
 
Українська література
 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
  Завдання для ДПА | ЗНО 2011 | Підсумкові контрольні роботи 2011!